Silnik 2002

2000-2006 | silnik: S54
Piotrek_M3
Posty: 13
Rejestracja: śr gru 05, 2012 21:13
Lokalizacja: Rzeszów

Silnik 2002

Post autor: Piotrek_M3 » pn gru 10, 2012 12:15

Spotkałem się z informacją, że silniki 2001-2003 mają jakiś problem.
Czy ktoś może sprecyzować, co się poprawiło od 2004 r?

MARIO_M3
Posty: 70
Rejestracja: pt paź 19, 2012 19:33
Auto: M135i +
Lokalizacja: WLKP

Re: Silnik 2002

Post autor: MARIO_M3 » pn gru 10, 2012 12:23

silniki przedliftowe mialy wadliwe panewki. W serwisie było to naprawiane w ramach akcji ale wiadomo ze pewnie nie kazda byla na tej wymianie. Sprawdzisz w serwisie dając VIN auta czy u Ciebie bylo to robione.
Modele poliftowe nie mialy tej wady.

pzdr

Piotrek_M3
Posty: 13
Rejestracja: śr gru 05, 2012 21:13
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Silnik 2002

Post autor: Piotrek_M3 » pn gru 10, 2012 12:29

MARIO_M3 pisze:silniki przedliftowe mialy wadliwe panewki. W serwisie było to naprawiane w ramach akcji ale wiadomo ze pewnie nie kazda byla na tej wymianie. Sprawdzisz w serwisie dając VIN auta czy u Ciebie bylo to robione.
Modele poliftowe nie mialy tej wady.

pzdr
Dzięki za info, czy takie silniki z przebiegiem 160 - 180 tys km wymagają specjalnej troski,
czy można spokojnie zrobić przegląd i jeszcze trochę pojeździć?

Awatar użytkownika
Lassie
Posty: 476
Rejestracja: pn gru 27, 2010 14:04
Auto: Świniolot M3
Lokalizacja: Pomorskie

Re: Silnik 2002

Post autor: Lassie » pn gru 10, 2012 16:03

Panewki ukręcały się też i w "poliftach" czasami, choć były to dość odosobnione przypadki.

Co do silnika - póki jest zamknięty, zmierzysz tylko kompresję i posłuchasz, ew. hamownia lub w ostateczności jakiś pomiar drogowy (np. 80-120 etc.) - jak wszystko wyjdzie ok, śmigasz sobie kolejne tyle - jeśli wystarczająco często zmieniasz olej, cierpliwie dogrzewasz motor przed ogniem i nie kręcisz non-stop na redline, to ich żywotność jest całkiem imponująca. Poza tym, 1sze co powinieneś zrobić po zakupie to podnieść pokrywę zaworów i sprawdzić luzy (nawet ASO mają to w dupie i / lub często gęsto nie zrobią porządnie), śruby wałków i napęd pompy VANOS'a.

PS. na pocieszenie mogę napisać, że śruby mocujące wałki częściej statystycznie się luzują w poliftach ;)

MARIO_M3
Posty: 70
Rejestracja: pt paź 19, 2012 19:33
Auto: M135i +
Lokalizacja: WLKP

Re: Silnik 2002

Post autor: MARIO_M3 » pn gru 10, 2012 20:07

Piotrek,

ja mam 160k i wszystko jest ok...
jedyne co miała robione to właśnie akcja serwis na te panewki :idea:
pzdr.

Camil
Posty: 1179
Rejestracja: wt lip 08, 2008 13:32
Auto: e36s54
Lokalizacja: Torun
Kontakt:

Re: Silnik 2002

Post autor: Camil » pn gru 10, 2012 20:08

A ja myslalem, ze silnik to sie sprawdza inaczej niz cyframi na blcie zegarow.

MARIO_M3
Posty: 70
Rejestracja: pt paź 19, 2012 19:33
Auto: M135i +
Lokalizacja: WLKP

Re: Silnik 2002

Post autor: MARIO_M3 » pn gru 10, 2012 20:11

co tak pijesz..
czy napisałem, że nie był sprawdzany?... widze ze cos Cie trapi a to nie jest forum na tego typu problemy, pozdro.

Camil
Posty: 1179
Rejestracja: wt lip 08, 2008 13:32
Auto: e36s54
Lokalizacja: Torun
Kontakt:

Re: Silnik 2002

Post autor: Camil » pn gru 10, 2012 20:42

Pewnie tak widzisz moje problemy jak tematy o tym co sie dzialo z silnikmi po i przed liftem...ktorych naprawde bylo sporo.
Polecasz jakies forum, korzystales:D?? Ja staram sie najpierw szukac odpowiedzi, bo szanuje porzadek.
ODPOWIADAJAC I NIE SMIECAC W CENNNYM TEMACIE PROSZE MAROSA O UZYCIE KLAWISZE DELETE. WYWALALBYM TEMATY JAK LECI, SKORO TAKA ELITA TUTAJ SIEDZI, TO CHOCIAZ CZYTAC I SZUKAC NIECH SIE NAUCZY. POZDRAWIAM.
Ostatnio zmieniony pn gru 10, 2012 21:13 przez Camil, łącznie zmieniany 2 razy.

MARIO_M3
Posty: 70
Rejestracja: pt paź 19, 2012 19:33
Auto: M135i +
Lokalizacja: WLKP

Re: Silnik 2002

Post autor: MARIO_M3 » pn gru 10, 2012 20:54

jak tak szanujesz porzadek to odpowiadaj na pytanie ktore zadaje autor tematu a nie bezsensownie komentujesz inne wypowiedzi.
napisalem cos o przedliftach i nic wiecej wiec nie widze sensu pisania twoich postow. to tyle

ODPOWIEDZ